ایلان ماسک تاریخ اولین سفر فضایی سرنشین دار اسپیس ایکس را اعلام کرد

You are currently viewing ایلان ماسک تاریخ اولین سفر فضایی سرنشین دار اسپیس ایکس را اعلام کرد
Spacexnasaastronautsincrewdragon2

به نقل از دیجیاتو :

اسپیس ایکس پس از تست موفق کپسول سرنشین دار کرو دراگون، تاریخ پرتاب نخستین فضانوردان به مدار زمین را اعلام کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در کنفرانس پس از آزمایش به حاضران اعلام کرد که کمپانی متبوعش نخستین سفر فضایی سرنشین دار را در بهار سال آینده انجام خواهد داد. در این ماموریت که دمو-۲ نام دارد، دو فضانورد ناسا دستکم برای چند روز به ایستگاه فضایی بین المللی منقل می شوند. ماسک تاکید کرد که راکت و فضاپیمای این ماموریت همین حالا به پایگاهی در فلوریدا منتقل شده اند:

اطمینان بالایی داریم که سخت افزار در سه ماهه اول ۲۰۱۹ و به احتمال قریب به یقین طی ماه آینده آماده می شود.

در این کنفرانس خبری «جیم بردینستاین»، مدیر ناسا هم حضور داشت. وی اضافه کرد که این آژانس فضایی و اسپیس ایکس درباره افزایش بازه زمانی ماموریت دمو-۲ با یکدیگر به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

اجرای سفر فضایی سرنشین دار توسط اسپیس ایکس برای ایالات متحده از اهمیت استراتژیکی برخوردار است چرا که این کشور از سال ۲۰۱۱ و پس از بازنشستگی فضاپیمای شاتل برای ارسال فضانوردان به مدار زمین به روسیه وابسته بوده است. ماسک کمک به ناسا در انجام ماموریت هایی از این دست را کاری حقیقتا بزرگ خواهند. بردینستاین هم با تایید سخنان ماسک گفت:

این فرصت بزرگی برای ما است تا دوباره رهبری را در حوزه فضا به دست بگیریم. اینبار ناسا به مشتری شرکت ها تبدیل شده و کارها را به شیوه ای متفاوت انجام می دهیم. امیدواریم ایلان ماسک مشتری های زیادی داشته باشد.

ناسا از سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۳.۱ میلیارد دلار برای توسعه کپسول کرو دراگون در اختیار اسپیس ایکس قرار داده است. این آژانس پس از اجرایی شدن پروژه به ازای هر فضانورد باید ۵۵ میلیون دلار به کمپانی مذکور پرداخت کند که ۳۱ میلیون دلار از سفر با سایوز روس ها ارزانتر خواهد بود.

منبع : دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید