آموزش تگ P در HTML

You are currently viewing آموزش تگ P در HTML
p tag on html

با سلام

خب امیدوارم تا این لحظه از آموزش های ما لذت برده باشید.در این آموزش قصد دارم تا شما را با تگ P در HTML آشنا کنم.این تگ تگ بسیار مفیدی است.امیدوارم لذت ببرید.

خب بریم سراغ آموزش

تگ P که حرف اول کلمه Paragraph می باشد به معنی پاراگراف است که در فارسی هم استفاده می کنیم یعنی تکه مطلبی که از چند خط تشکیل شده است.

پس شما برای درج چند کد در یک محدوده مشخص می توانید از این تگ استفاده کنید.البته تگ Div هم وجود دارد که می شه استفاده بشه اما فرق بین این دو تگ در چیست؟

فرق بین تگ P و تگ Div چیست؟

تگ P بیشتر برای درج یک متن یا عکس از آن استفاده می شود…مخصوصا متن ها اما تگ Div بیشتر از این حرف ها را در بر می گیرد و عملا یک بلوک یا فضای کدنویسی با مشخصات مشخص برای شما به وجود خواهد آورد تا بتونید از این بلوک در هر جای کد هاتون استفاده کنید اما بهتره فعلا به تگ P بپردازیم تا به در هفته آینده به تگ Div برسیم.

تگ P می تونه از زیر مجموعه هایی تشکیل بشه و می تونید مثلا چند تگ a رو در داخل یک تگ P قرار دهید.

تگ P دارای خاصیت align می باشد و شما می توانید با استفاده از این خاصیت و همچنین Style متن های خود را به شکل های مختلف استفاده نمایید.

مقداری هایی که خاصیت align دریافت می کند left,right,center,justifyمی باشد که مانند استفاده در مایکروسافت ورد می باشد و همان خصوصیت را به متن های شما می دهد.

نحوه استفاده از تگ p به شکل زیر می باشد:

<p>
متن مورد نظر شما!
</p>

 

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

لطفا نظراتتون رو برای ما قرار دهید تا از انها استفاده کنیم.

با سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید