اسپیس ایکس سامانه لغو پرتاب کپسول کرو دراگون را با موفقیت آزمایش کرد

You are currently viewing اسپیس ایکس سامانه لغو پرتاب کپسول کرو دراگون را با موفقیت آزمایش کرد
لغو پرتاب کپسول کرو

به نقل از دیجیاتو :

اسپیس ایکس با آزمایش موفقیت آمیز سیستم لغو پرتاب (LAS) کپسول کرو دراگون (Crew Dragon)، به دستاورد بزرگ دیگری در مسیر حمل انسان به مدار زمین دست یافت.

در این آزمایش کپسول کرو دراگون به فاصله کوتاهی پس از جدا شدن از راکت فالکون ۹ چترهایش را باز کرد و در اقیانوس اطلس فرود آمد. همانطور که انتظار می رفت راکت پس از جدا شدن کپسول به خاطر تغییرات ناگهانی در شکل آیرودینامیک و تحمل فشار بالا طی انفجاری بزرگ متلاشی شد.

مهندسین اسپیس ایکس پس از بازیابی کپسول از فرود صحیح آن و همچنین سالم ماندن دو آدمک درونش مطلع خواهند شد.

این آخرین آزمایش بزرگ کپسول کرو دراگون پیش از حمل سرنشین به ایستگاه فضایی بین المللی محسوب می شود. اسپیس ایکس هنوز تاریخ دقیق این مأموریت را مشخص نکرده و فقط به اوایل سال ۲۰۲۰ اشاره کرده است.

اسپیس ایکس اواخر آبان ماه به طور موفقیت آمیز موتورهای فرود اضطراری کپسول کرو دراگون را آزمایش کرد. در این آزمایش کپسول محکم روی زمین قرار گرفت و موتورهای فرود اضطراری آن یکی پس از دیگری روشن شدند.

با انجام این آزمایشات کپسول کرو دراگون تقریباً برای پرتاب اصلی آماده است. آزمایش لغو پرتاب این کپسول سال ۲۰۱۵ نیز با موفقیت روی زمین انجام گرفت و نشان داد فضاپیما می تواند پیش از برخاستن از روی زمین نیز پرتاب را به طور امن کنسل کند.

منبع : Engadget

دیدگاهتان را بنویسید