با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کاربران سایت اکسیژن ۲ ،امیدوارم تا این لحظه از آموزش های ما لذت کافی را برده باشید.
در این آموزش قصد داریم تا شما را با سربرگ File در ورد آشنا کنیم.امیدوارم لذت ببرید.
همانطور که در شکل زیر می بینید این بخش نیز مانند آموزش جلسه قبل از دو بخش خاکستری رنگ و آبی رنگ تشکیل شده است .

در سمت چپ دو باره سربرگ هایی برای این صفحه وجود دارد که به توضیح آنها می پردازیم.
شکل زیر :

این شکل شما را به صفحه قبل باز می گرداند.
ولی در حالت معمول گزینه Info فعال می باشد.همانطور که می بینید وقتی گزینه Info در سمت چپ فعال می باشد در سمت خاکستری این منو به صورت کامل باز شده و اطلاعات مختلفی را در دسترس شما قرار می دهد که به انها می پردازیم.
در قسمت بالای صفحه مانند شکل زیر :

می توانید نامی که برای این فایل انتخاب شده است ببینید که بصورت پیش فرض Document1 تعیین شده است و بعد از آن واژه Word می باشد که نشان از این است که شما در محیط برنامه Microsoft Word هستید.
در قسمت Info سه گزینه را می بینیم به صورت شکل زیر :

قسمت اول که با عنوان Protect Document مشخص شده است به شما اجازه می دهد تا انواع تغییراتی که افراد مختلف می توانند روی سند شما به وجود بیاورند را با استفاده از پسورد مورد حفاظت قرار دهید.
قسمت دوم که با عنوان Inspect Document مشخص شده است به شما اجازه می دهد تا قبل از انتشار سند خود مشکلات مربوط به آنرا چک کنید که می تواند شامل نام نویسنده یا خوانا نبودن متون شما باشد.
قسمت سوم که با عنوان Manage Document مشخص شده است به شما این امکان را می دهد که بررسی های لازم در مورد موارد ذخیره نشده را مشاهده کنید ،این موارد مربوط به سند فعلی می باشد. در کل در این قسمت مدیریت سند را می توانید انجام دهید.
اما در سمت راست می توانید موارد زیر را مطابق با شکل زیر مشاهده نمایید :

این قسمت مربوط به ویژگی هایی است که سند شما آنها را داراست که می توانید چیز هایی مثل سایز فایل ،تعداد صفحات ، تعداد کلمات استفاده شده در این سند ، مجموع تمام زمان های ویرایش شده ، عنوان سند ، تگ ها ، نظرات و …. را در آن مشاهده کنید .
بخش بعدی سربرگ ها که با عنوان New در قسمت آبی رنگ مشخص شده است به صورت کلی وقتی شما بر روی آن گزینه کلیک می کنید به صفحه ای وارد می شوید که در جلسه قبل ( آموزش Word – جلسه دوم – اسناد اخیر) در مورد این مطلب به طور کامل پرداخته ایم.
گزینه بعدی که در قسمت آبی می بینیم گزینه Open است که از دو قسمت تشکیل می گردد ،بخش سمت راست مربوط به فایل های هفته گذشته و فایل های قدیمی تر می باشد ولی در سمت چپ می توانید باز کردن یک سند و اجرای آنرا در نرم افزار به روش های مختلف ببینید مثل استفاده از پوشه های موجود در سیستم شما یا استفاده از onedrive .
سربرگ بعدی که عنوان آن Save می باشد در صورتی که شما از قبل یکبار سند خودرا ذخیره کرده باشید می توانید در جایگزینی همان سند اقدام نمایید.
گزینه بعد Save As است که جهت ذخیره سازی سند شما است که می توانید با نام مشخص و فرمت های مختلف سند خود را ذخیره نمایید.
گزینه Print هم که به شما این امکان را می دهد تا سند خود را پرینت بگیرید. همچنین گزینه share به شما این امکان را می دهد تا سند خود را با دیگران در محیط های مختلط به اشتراک بگذارید.
گزینه export خروجی مورد نظر شما را با فرمتی خاص ارائه می نماید.
تا همین جا برای این جلسه کافیه ،امیدوارم لذت برده باشید.
ادامه آموزش در جلسات بعدی.
موفق و پیروز باشید.