آموزش Word – جلسه پنجم – سربرگ Insert – بخش پنجم

You are currently viewing آموزش Word – جلسه پنجم – سربرگ Insert – بخش پنجم
Insert Tab Of Word 5th Part

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کاربران سایت اکسیژن۲ امیدوارم از آموزش های ما لذت کافی را برده باشید.

در این جلسه از آموزش های سری ورد قصد داریم شما را با امکانات موجود در سربرگ Insert که دومین سربرگ پنجره ورد می باشد آشنا کنیم .البته این بخش پنجم و بخش اخر از این جلسه است.

می توانید شکل کلی صفحه ای از ورد که در این جلسه قرار است به آموزش آن بپردازیم را در شکل زیر ببینید :

Word Insert Tab 3
Word Insert Tab 3

سربرگ Insert از ۱۰ بخش تشکیل شده است که عبارتند از :

  • Pages
  • Tables
  • Illustrations
  • Add-ins
  • Media
  • Links
  • Comments
  • Header & Footer
  • Text
  • Symbols

در شکل زیر می توانید این ۱۰ بخش را به صورت اجمالی مشاهده کنید :

Word Insert Tab Focus 3
Word Insert Tab Focus 3

در این آموزش قراره بخش Symbols را به شما آموزش دهیم.

بخش Symbols :

این بخش از ۲ آیتم  Equation و Symbol تشکیل شده است که به شکل زیر می باشد :

Word Insert Tab Symbols
Word Insert Tab Symbols

خب ، برای اینکه توضیحات بخش Equation بسیار زیاد بوده و قبلش باید Symbols را یاد بگیرید ابتدا به بخش Symbol می پردازیم و سپس توضیحات Equation را تقدیم حضور می کنیم.

قسمت Symbol:

شما با کلیک روی این گزینه پنجره ای به شکل زیر برایتان نمایان می شود :

Word Insert Tab Symbols Symbols
Word Insert Tab Symbols Symbols

که آخرین سمبل هایی که از آنها استفاده کرده اید را به شما نشان می دهد اما با انتخاب گزینه More Symbols می توانید از سمبل های بیشتری استفاده نمایید. با کلیک روی گزینه More Symbols وارد پنجره زیر می شوید :

Word Insert Tab Symbols Symbols Window
Word Insert Tab Symbols Symbols Window

این پنجره از دو سربرگ Symbols و Special characters تشکیل می شود.بصورت پیش فرض این پنجره با سربرگ Symbols برای شما باز می شود .با استفاده از انواع فونت ها می توانید سمبل های مربوط به هر فونت را مورد استفاده قرار دهید .قسمت Subset هم بصورت موضوعی به شما جهت یافتن سمبل مورد نظرتان کمک می کند. در قسمت پایین تر می توانید اخرین سمبل هایی که استفاده کرده اید را ببینید و چندباره از آنها استفاده کنید.در پایین تر با استفاده از decode کننده های مختلف می توانید کاراکتر های کد شده یا همون KeyAsci مربوط به هر سمبل را بیابید و از آنها استفاده نمایید.

شما با استفاده از گزینه shortcut Key می توانید این امکان را در اسناد خود ایجاد کنید که با فشردن چند کلیک مانند Shift+ F یک سنبل را فراخوانی کنید. مثلا علامت ضربدر را با این میانبر فراخوانی نمایید اما همواره باید این نکته مورد توجه شما قرار بگیرد که این کار باید با توجه به میانبر های قبلی صورت گیرد یعنی به طور مثال و پیش فرض شما Ctrl + C را جهت کپی کردن اسناد استفاده می کنید پس میانبر کردن این کلید های کیبورد می تواند شما را در ادامه کار دچار مشکل کند.

بخش Equation :

شما وقتی ماوس خود را بر روی عبارت Equation قرار دهید دو حالت برای شما ایجاد می شود. یعنی این کلید به صورت دو تیکه می باشد تکه ای که فلش رو به پایین را در بر می گیرد و تکه ای که بخش Equation را در بر می گردد. به صورت شکل زیر :

Word Insert Tab Symbols Equation
Word Insert Tab Symbols Equation

اگر بر روی فلش رو به پایین کلیک کنید پنجره ای به شکل زیر برای شما ظاهر می شود :

Word Insert Tab Symbols Equation First Part
Word Insert Tab Symbols Equation First Part

که از بخش Built-in می توانید از فرمول های آماده استفاده کنید مثل فرمود محیط دایره و … که قابل مشاهده می باشد.

بخش More Equations from Office.com به شما این امکان را می دهد تا به صورت آنلاین از سایت آفیس فرمول های پیش فرض دیگری را مورد استفاده قرار دهید. بخش دوم همان کاری را انجام می دهد که در تصویر قبل با کلیک روی Equation برای شما رخ می داد. که در ادامه جلسه به توضیح آن می پردازیم.

گزینه Ink Equation یکی از بهترین امکاناتی است که آفیس در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از آن برای تبلت ها یا نوت بوک هایی که دارای قلم می باشند به راحتی بتوانید با استفاده از این گزینه فرمول ها را سریع نوشته و در متن شما از این فرمول ها جایگذاری گردد. البته شما با ماوس هم اگر قادر باشید می توانید در این محیط فرمول های محتلف را یادداشت کنید.

اما شما با کلیک روی گزینه Insert New Equation یا همان Equation در بخش Symbols می توانید یک باکس فرمول برای خود در قسمتی که نشانگر چشمک زن شما حضور دارد به وجود بیاورید و با استفاده از ان یک منو جدید به بخش بالایی ورد به شکل زیر اضافه کنید :

Word Insert Tab Symbols Equation Second Part
Word Insert Tab Symbols Equation Second Part

و همچنین قسمتی جهت درج فرمول خود به شکل زیر :

Word Insert Tab Symbols Equation Equation Box
Word Insert Tab Symbols Equation Equation Box

همانطور که قابل مشاهده می باشد در سربرگ Design به وجود آماده Equation ، Ink Equation  و Symbols وجود دارد که قابل استفاده می باشد اما بخش بسیار مهمی که وجود دارد بخش Structures می باشد که شما در این قسمت می توانید شکل بندی های خاصی از فرمول ها را مشاهده کنید.

مثلا شما می توانید جهت توانگذاری یا قرار دادن شمارنده از بخش Script استفاده کنید و می توانید این فرمول ها را با هم ادغام کرده و اشکال مختلف فرمولی را به وجود بیاورید. من تا به حال به فرمولی نخورده ام که نتوانم با استفاده از این بخش انها را ننویسم. فقط کافیه یکم فکرتون روباز کنید و درست از این قسمت استفاده کنید.

خب امیدوارم تا اینجا از آموزش های ما لذت برده باشید.

بخش Insert در این جلسه به پایان رسیده .امیدوارم استفاده کافی را برده باشید. در صورتی که سوالی داشتید می توانید در زیر همین پست سوالاتتون رو مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ بدیم بهتون.

موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید